5 måder at få det bedre efter et dårligt forhold

Mange af os har prøvet at være i et dårligt forhold, hvor vi ikke har været lykkelige. Når man er i et dårligt forhold, så er det bare med at få det afsluttet.

Dette er dog ofte nemmere sagt end gjort, da det også kan gøre ondt at slutte forholdet. Det er dog vigtigt, at man er tro over for sine egne følelser og får afsluttet det dårlige forhold hurtigst muligt.

Her i artiklen har vi fundet 5 gode måder, hvor man kan få det bedre efter et dårligt forhold.

Skyld og bebrejdelse hjælper ikke

Mange har tendens til at være alt for selvkritiske, når de har været i et dårligt forhold. Dette hjælper intet, og er med til at fastholde dig i en negativ stemning.

Prøv i stedet at finde fred med det dårlige forhold, så det ikke fylder så meget i din bevidsthed. Erkend over for dig selv, at det var et dårligt forhold og vær glad for, at du har lært noget af det.

Samtidig kan du minde dig selv om, at næsten alle mennesker har prøvet at være i et dårligt forhold på et tidspunkt, så det er en naturlig del af livet.

Gør noget godt for dig selv

En god måde at komme oven på efter et dårligt forhold, er ved at være god ved dig selv. Elsker du at gå på cafe med veninderne, så brug en masse tid på dette.

Når du er god ved dig selv vil du igen opdage, at der er plads til de rare følelser i kroppen. Dette har en helende effekt på dit sind, så du hurtigere kommer helt ovenpå igen.

Du skal dog være opmærksom på, at du ikke falder i medlidenhedsfælden i stedet. Det er ikke godt at isolere sig derhjemme med en masse trøstespisning, som man ofte ser på film.

Hvis du ikke kan overskue så meget, så ring i det mindste til en ven og få ham eller hende til at komme over, så kan i sammen spise noget slik og se en rigtig god film.

Det er vigtigt, at du ikke fastholder dig selv i selvmedlidenhed, hvilket mange har en tendens til, når de sidder alene hjemme. Her bliver man nemlig mindet om, at man er alene og dette tomrum kan være hårdt efter et forhold.

Begynd at date igen

Det lyder måske lidt som en kliche, men der er masser af fisk i havet. Det er bare med at komme ud på dating markedet igen, så du oplever dette på egen krop.

Det gør nemlig flere gode ting for dig. Først og fremmest afleder det din opmærksomhed fra tomrummet efter bruddet med kæresten.

Derudover får du øjnene op for alle de dejlige singler, som er derude i den store verden. Dette giver dig nyt håb og glæde over, at du er så heldig også at være single og har chancen for at måde alle disse skønne mennesker.

Prøv også netdating, der er mange dating sider gratis.

Vær fysisk aktiv

Når du er fysisk aktiv, så udleder det endorfiner, som fremmer lykkefølelsen i kroppen. Dette hjælper på dit humør og dit energiniveau, så du har mere overskud til at komme dig oven på bruddet.

Samtidig giver det dig selvrespekt, da du passer på din krop og helbred, når du dyrker motion. At dyrke motion er faktisk en del af det, at være god mod dig selv.

De første gange er det måske lidt hårdt at komme afsted til træning, men du bliver med sikkerhed glad for det hen af vejen. Vælg noget motion, som du samtidig finder sjovt, så er det nemmere at holde motivationen.

Tag ud at rejse

Har du fri i kalenderen og lidt penge på kontoen, så kan det også være en rigtig god ide med en rejse. Her kommer du lidt væk fra hverdagen, så du ikke bliver mindet om det dårlige forhold.

Samtidig oplever du en masse nye skønne ting, som begynder at tage plads i din hukommelse. Vælg gerne et sted med meget sol, da solens stråler videnskabeligt hjælper på dit humør.

Er du meget heldig, så måder du måske en flirt på din ferie. Dette skal dog ikke være noget mål i sig selv, bare fokuser på at slappe af og være god ved dig selv.